Selecteer een pagina

Blog wijzigingen dien je wat mij betreft altijd te benoemen. Je lezers hebben tenslotte bepaalde verwachtingen. Als jij dan minder gaat publiceren of juist over andere dingen schrijft, dan is het wel goed om even het waarom van deze blog wijzigingen te beschrijven.

Wanneer blog wijzigingen doorvoeren

Blog wijzigingen kun je het beste zo snel mogelijk doorvoeren. Het heeft geen zin om nog aan te modderen met een rubriek, waarbij je je bijvoorbeeld niet zo fijn voelt of waar simpelweg geen geschikte content voor te vinden is. Als je geforceerd aan de slag gaat, dan merkt je lezer dat meteen. Het komt je schrijfstijl namelijk niet ten goede. Aarzel dus niet en voer die blog wijzigingen gewoon door. Natuurlijk kondig je dat eventjes aan; dus op het moment dat anders die ene rubriek online zou gaan, plaats je nu die mededeling. Daarin leg je duidelijk het waarom uit. Je lezer kan dan niet anders dan begrip voor je beslissing hebben. Zo deed Laura van Blogaholic dat.

Misschien ben je wel heel fanatiek aan deze challenge begonnen, maar kom je er toch achter dat dagelijks bloggen helemaal niet bij jou past. Je hebt er simpelweg geen tijd voor en ervaart juist stress in plaats van het plezier dat je anders in bloggen had. Als je het al twee maanden vol houdt, maar dat gevoel blijft en het tikken gaat niet makkelijker, denk dan aan jezelf en niet aan wat dagelijks bloggen met je bezoekerscijfer doet. Als je geforceerd berichten schrijft, lever je ook geen kwaliteit. En juist daarvoor komt die lezer naar je blog. De lezer is op stuk naar dat ene stukje branche-verdieping dat jij levert, of naar dat humoristische stukje dat jij met jou fijne schrijfstijl brengt. Als je je teksten leest, zul je merken dat ze veranderd zijn. Dat ze niet meer zo fijn lezen. Dat je je struggle tussen de woorden door leest. Of het is nog steeds een top artikel, maar je weet zelf dat je er uren over hebt gedaan. Vraag je af of dat het waard is.

Lezers vragen om blog wijzigingen

Blog wijzigingen voer je niet alleen door als je zelf geen plezier meer aan een rubriek beleefd. Nee, ook als je merkt dat lezers bepaalde berichten niet waarderen dan is het goed om daar over na te denken. Als je blog natuurlijk een online dagboek is waar je verder niets commercieels meedoet, dan kun je gewoon schrijven wat jij wil. Dan trek je je daar niets van aan. Het draait dan namelijk ook niet om het bereiken van jou doelgroep of zoveel mogelijk lezers trekken.

Blog je commercieel, omdat je blog onderdeel van je bedrijf is of je blog is juist je bedrijf, dan is het wel goed om kritisch te blijven kijken. Blijft een bepaalde rubriek – waar je heel veel tijd in steekt – achter qua lezerscijfers, dan kun je beter investeren in het schrijven van berichten die wel lezers trekken. Zeker als je daarbij bijvoorbeeld ook makkelijker door kunt linken naar de producten in je (web)shop. Ook hier geldt dat analyseren belangrijk blijft.

Opvallende blog wijzigingen

Blog wijzigingen die je doorvoert, omdat de lezerscijfers achterblijven zullen waarschijnlijk niet eens opvallen. Toch is het altijd goed om het te melden. Eerlijk en duidelijk communiceren wordt op een blog toch altijd erg gewaardeerd.

Als je de lay-out van je blog aanpast, dan valt dat natuurlijk wel op. Hier zul je vast ook een bepaalde reden voor hebben. En als is het omdat het er dan gewoon beter uitziet, leg het toch eventjes uit. Bezoekers die opeens je nieuwe blog bezoeken, zullen toch even het idee hebben van ‘huh, waarom ziet dit er anders uit’.

Blogwijzigingen BlogQueen.nl

Welke wijziging heb jij recent doorgevoerd? Ik kies er bijvoorbeeld voor om op BlogQueen.nl ook meer bloggernieuws te delen. Op die manier krijgt iedereen ook beter een beeld van wat de spin off van een blog kan zijn.

bloggen_tips_365dagen_blog_wijzigingen